zondag 23 april 2017

Mijn leven in de wildernis

In Mijn leven in de wildernis vertelt de Nederlandse Miriam Lancewood over haar leven in de wildernis van Nieuw-Zeeland. In 2010 verruilde ze de Achterhoek voor een leven ver van de bewoonde wereld. Samen met haar man Peter leeft ze zonder enige vorm van luxe een geïsoleerd leven in de verlaten bergen op het Zuidereiland van Nieuw-Zeeland. In het televisieprogramma Floortje naar het einde van de wereld zocht Floortje Dessing het echtpaar op. Een inspirerend verhaal over durf, keuzes en geluk.


Door het programma van Floortje Dessing wist ik al van het bijzondere leven van Miriam. Ze is in mijn omgeving geboren en reist al 7 jaar met haar dertig jaar oudere man Peter door Nieuw Zeeland.

In dit boek lees je hoe ze samen leven alleen in de natuur, zonder klok en eten wat ze kunnen vinden. Miriam is opgegroeid als vegetariër maar om te kunnen overleven moet ze leren jagen. Je leest over haar mentale pijn terwijl ze haar eerste possum dood maakt. Het respect dat ze hebben voor de dieren en niets verloren laten gaan. De energie die de natuur, het bos en de bergen geven, hun spirituele ervaringen maar ook de vele ontberingen en moeilijke momenten die ze onderweg tegenkomen. Wat een doorzetters!

Hier kunnen we nog heel veel van leren met de vele overbodige spullen die we hebben en ons vaak veel te gehaaste leven. Ik vond het een heel inspirerend boek!



Geen opmerkingen:

Een reactie plaatsen